Porcja na 1 osobę
Czas przygotowania: 15 min
1 porcja zawiera: 592 kcal, białko 26g, węglowodany 66g, tłuszcze 23g

Składniki:
🍓210 g truskawek
🍓jaja 2 szt
🍓jogurt naturalny bez laktozy 100g
🍓mleko migdałowe 75g
🍓mąka gryczana 30g
🍓mąka kukurydziana 30g
🍓cukier 10g
🍓masło klarowane 7 g
🍓proszek do pieczenia 3g
Przygotowanie:
Oddziel żółtka od białek, białka ubij na sztywną pianę. Mleko wymieszaj z żółtkami i mąką , dodaj proszek i ostrożnie pianę z białek, wymieszaj delikatnie. Rozgrzej masło na patelni, wlej masę (polecam smażyć omleta na dwóch patelniach lub rozdzielić masę na 2 części) i smaż omleta na małym ogniu przez 5 min, potem odwróć go i smaż chwilę. Następnie podziel go – przy użyciu drewnianej łopatki – na mniejsze części i obsmaż je dokładnie. Przed podaniem posyp je cukrem przesianym na sitku. Podaj np. truskawkami i jogurtem naturalnym.

* sam omlet jest suchy, ale bardzo puszysty dlatego polecam podawać z jakimś musem owocowym lub jogurtem
* najlepiej smażyć omleta na małym ogniu pod przykryciem, wtedy wychodzi baaardzo puszysty.

(Visited 25 times, 1 visits today)